Överflöd

I begynnelsen var ordet, idag är Apple. Läs här  http://anders.mmmalmo.se/2009/08/12/nagra-tankar-om-overflod-och-agande/ vad Anders Mildner skriver om vår tids överflöd och den digitaliserade kulturens inverkan på vår identitet.
 
Ibland kan jag leta i dagar efter något som visar sig ligga i jackfickan, på byrån eller i handväskan. Likställt med detta har jag outsägligt svårt att tolka det som finns lättillgängligt och överflöd i allmänhet passiviserar min uppmärksamhet. Jag vet inte vilken typ av syndefekt det tillskriver mig men jag har helt missat poängen med en mångfald som drunknar i sitt eget överskott och vars behändiga tillgång får sökandets natur att vissna.
Jag är rädd för att vi mitt i all frosseri ska glömma våra egna berättelser. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0